info-steel-36

het wegdek die bijzonder slank ogen. Het wegdek tussen de hoofdliggers is een orthotrope plaat. De voetpaden van hun kant bestaan uit houten pane- len die rusten op stalen hulpliggers. De voetpaden en de reling werden afgewerkt met onderdelen uit roestvast staal. De brugelementen werden in stukken per vracht- wagen naar montageterrein vervoerd waar ze wer- den samengelast tot twee grote brugdelen. Deze werden vervolgens met pontons ingevaren waarna de laatste lasvoegen werden afgewerkt. De tonnage bedraagt 1100 ton, de kostprijs van de brug 17,5 miljoen euro. dalle orthotrope. Les trottoirs sont quant à eux constitués de panneaux en bois reposant sur des poutrelles secondaires en acier. Les trottoirs et le garde-corps ont été parachevés au moyen d’élé- ments en acier inoxydable. Les éléments du pont ont été transportés par camion en pièces détachées vers le terrain de montage, où ils ont été soudés pour former deux grandes parties de pont. Ces parties ont ensuite été amenées sur des pontons pour recevoir les derniers joints de soudure. Le pont pèse 1100 tonnes et son coût est de 17,5 millions d’euros. 73 categorie E

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